Що таке УТП

Що таке УТП

У сфері бізнесу є безліч складних понять, не розбираючись в яких багато новачки намагаються стати підприємцями. Деякі навіть не знають, що таке УТП – унікальна торгова позиція, а це дуже важливий момент для розвитку своєї справи.

Унікальна торговельна позиція (УТП) – це саме те, що відрізняє вас від ваших конкурентів. Унікальність вашої пропозиції, сервісу, товарів і так далі, все це відноситься до УТП. Якщо говорити ще простіше, то УТП – це причини, за якими клієнти звертаються до вас, а не до ваших конкурентів.

А ваш бізнес чимось відрізняється?

Сьогодні унікальність пропозиції в бізнесі є одним з найбільш важливих моментів. Чому? Тому що компанії створюються з величезною швидкістю, на тлі швидко зростаючих ринків доводиться шукати варіанти для розробки індивідуальних особливостей.

Якщо не підтримувати унікальність бізнесу, то навряд чи вийде боротися з конкуренцією, а це позначається на прибутку і розвитку справи.

При прагненні до успішного розвитку бізнесу, підприємці встають перед вибором різних шляхів. Хтось прагне стати кращим і намагається врахувати абсолютно всі дрібниці і побажання клієнтів, а хтось прагне стати унікальним і неповторним. Який з цих шляхів вибрати, вирішувати тільки вам, але як показує практика, краще прагнути до оригінальності.

Після того як ви придумаєте собі унікальну торговельну позицію, вам потрібно впровадити її у всі пропозиції і процеси, всередині вашого бізнесу. Багато стикаються з труднощами впровадження УТП, але витрачених сил на їх подолання ви пошкодуєте.

Як діють компанії, які не використовують УТП?

Їм доводиться використовувати альтернативні варіанти, наприклад, банальне зниження вартості або надання додаткових послуг.

При розробці унікальної торгової позиції дуже важливо зробити її простою і в той же час ексклюзивною й незвичайною.

Ваші клієнти повинні чітко розуміти, чим ви відрізняєтеся від конкурентів, саме тому потрібно «не мудрувати». Розглядаючи різні варіанти, не поспішайте робити вибір, адже після запуску УТП, буде дуже складно її змінити. Найкращий варіант набратися достатньо ідей – це приступити до вивчення потреб, інтересів і проблем ваших клієнтів.

Хороші приклади УТП

Матеріал про УТП був би не повним без подання прикладів. Розглянемо кілька варіантів, які побудовані на поширені проблеми.

Клієнти автосервісів досить часто не довіряють майстрам, які, на їхню думку, можуть змінювати деталі, виконувати роботу неякісно або зовсім змінювати запчастини, які не вимагають заміни. Надайте своїм клієнтам диван поруч з ремонтованих автомобілем, а також встановіть вивіску «Якщо нічого не зламано, змінювати не будемо».

Другий приклад буде пов’язаний зі сферою стоматології, де розповсюджена проблема – це хворобливе лікування. Відмінний варіант УТП для клініки «зубних лікарів» – пропозиція найбільш безболісних процедур лікування зубів.

Спробуйте що-небудь придумати і для свого бізнесу, в даному випадку креативне мислення вітається, адже деяким компаніям вдавалося розробити унікальну торговельну позицію, за рахунок пропозиції клієнтам чашечки кави, провести приємну бесіду або пропонуючи відкриті схеми виконання складних процесів (продажу нерухомості, ремонту автомобіля, розробки сайту).

Вам також сподобається:

Comments: