Що за професія SMM менеджер і для чого вона потрібна?

як працює SMM менеджер

З цієї статті ви дізнаєтеся, хто такий SMM менеджер, що він робить і як освоїти цю інтернет-професію. Також ви зрозумієте, які навики потрібні для просування в соцмережах і де знайти роботу есемемщиком.

Всі ми використовуємо мережу інтернет в своїх цілях, однак вплинути на систему ніяк не можемо. Одним з найпопулярніших місць, де збираються всі учасники віртуальної реальності, є соціальні мережі. Прості юзери використовують всі їх можливості, включаючи купівлю різноманітних товарів.

Однак ніхто не замислюється про те, звідки ці можливості беруться, тобто, хто їх дає. А займається цим SMM-спеціаліст. Хто це такий, чим він займається, для чого потрібен? Давайте розглянемо ці питання по черзі.

Поняття СММ спеціаліста та задачі, які він вирішує

Хто такий СММ менеджер, і чим він займається? Для початку давайте розберемося з самим поняттям СММ.

Розшифровка SMM звучить, як Social Media Marketing, або соціал медіа маркетинг. Це невід’ємна частина просування інтересів компаній через інтернет а точніше через соціальні мережі (персональні сторінки, групи). Всіма цими заходами займається СММщик.

Варто відразу зазначити, що послуги такого фахівця – задоволення аж ніяк не дешеве, тому якщо ви тільки починаєте вести свій бізнес, вам необхідно буде підготуватися до майбутніх фінансових витрат. Однак повірте, що завдяки послугам такого працівника ви зможете отримати набагато більше, ніж витратите спочатку.
Отже, хто це такий SMM-спеціаліст? Давайте розберемося.

Особливості професії SMM-менеджера

СММ менеджер – це людина, що займається просуванням бізнесу. Однак це дуже кропітка робота, тому якщо вам на перший погляд здається, що працювати в соцмережах чи блогах просто, то це не так. Насправді, СММ фахівець повинен вирішувати також безліч інших задач, а саме:

  • вивчати потреби, інтереси, смаки аудиторії, на підставі яких проводиться побудова стратегії подальшого розвитку проекту;
  • відповідати на звернення користувачів, вивчати коментарі, а потім реагувати на них;
  • проводити різні заходи для залучення нових клієнтів – конкурсів, вікторин;
  • розробляти цікаві інтернет програми для соцмереж;
  • створювати канали на різних відеохостингах;
  • SMM менеджер відповідає за рекламні кампанії, спрямовані на просування бізнесу на просторах інтернету;
  • вести всі акаунти або спільноти, прив’язані до компанії, а також модерувати їх;
  • працювати з фрілансерами;
  • оптимізувати контент під потреби блогу чи спільноти у соціальній мережі.

Але це ще не все, що робить СММ менеджер. Причому ці пункти не є його обов’язками. Це тільки ті завдання, які стоять перед таким фахівцем. Крім них, він займається:

  • ком’юніті-менеджментом;
  • роботою з інтерфейсами сайтів, груп в соціальних мережах та ін;
  • створенням старт-пейдж і додаткових вкладок на сторінках того проекту, який він веде;
  • проведенням моніторингу та аналізу функціонування всіх впроваджених систем;
  • виділенням лідерів серед цільової аудиторії, і забезпеченням тісної взаємодії з ними;
  • створенням і обслуговуванням корпоративних облікових записів в соціальних мережах, або ж блогів;
    проведення реклами і маркетингових ходів, але у завуальованій формі.

Тобто, якщо розглядати питання, хто такий SMM менеджер під іншим кутом, то можна абсолютно точно сказати, що це універсальний фахівець, який комбінує в собі навички:

  1. веб-дизайнера;
  2. маркетолога;
  3. рекламщика;
  4. модератора;
  5. контент-менеджера;
  6. адміністратора;
  7. офіційного представника фірми.

Тепер ви знаєте, хто такий SMM-спеціаліст, і які завдання він вирішує. Однак це ще не все, оскільки, крім вирішення цих завдань, такий працівник має також ряд обов’язків. Давайте їх розглянемо.

Професійні обов’язки СММ-спеціаліста

Обов’язки SMM-менеджера досить значні, тому це має бути людина відповідальна, впевнена в собі. Вона вміє приймати правильні рішення і розпізнавати в людях вигідних партнерів.
Отже, фахівець з просування в соціальних мережах виконує наступні функції:

  • формує і просуває СММ продукцію;
  • займається ціноутворенням;
  • проводить рекламні кампанії в соціальних мережах;
  • пошук нових клієнтів, при цьому продовжуючи підтримувати партнерські відносини з поточними;
  • аналізує діяльність конкуруючих компаній;
  • вивчає нові тенденції в тій чи іншій сфері бізнесу, і впроваджує їх у свій проект;
  • створює коментарі, з допомогою яких можна підтримувати хороший імідж компанії;
  • керує різними проектами.

Ось і всі обов’язки SMM-менеджера. На перший погляд може здатися, що це все дуже складно, і справді: якщо ви вирішили пов’язати своє життя з просуванням в соціальних мережах, то будьте готовими до того, що спочатку вам доведеться долати певні труднощі. Однак незабаром ви звикнете, і вам буде набагато простіше і цікавіше виконувати функції СММ-спеціаліста.

Дізнайтесь, як заробляти гроші на голосовій озвучці.

Де знайти роботу для СММ менеджера

Можна знаходити прямих замовників та давати оголошення в групи соцмереж. Але простіше шукати замовлення на спеціальних фріланс-біржах. Ми рекомендуємо такі біржі:

Переваги та недоліки професії СММщика

SMM менеджер – це дуже непроста професія, яка, крім маси плюсів, має і свої негативні сторони. Але для початку давайте розглянемо головні переваги цієї посади.

  1. Великий попит на послуги СММщика, обумовлений стрімким розвитком маркетингу в соціальних мережах.
  2. Більш довірливе та шанобливе ставлення користувача. На відміну від працівника рекламної сфери, до якої досить часто люди висловлюють відверту антипатію, до таких фахівців виявляють набагато більше довіри.
  3. SMM менеджер соціальних мереж не має відношення до прямої реклами, а робить все це приховано, обережно і грамотно, а головне, ненав’язливо.
  4. Широкий вибір користувачів для створення цільової аудиторії.
  5. Відносно низька ціна на рекламу.
  6. Можливість шукати нових клієнтів.

Мінус цієї професії існує всього один, але він додає значну ложку дьогтю в бочку меду. Через те, що фахівець SMM – це людина, грубо кажучи, вільна (тобто, він часто є фрілансером), то потенційні роботодавці, на жаль, далеко не завжди можуть уявити собі, які роботи ним виконують. Відповідно, вони можуть недооцінити його значення в світі бізнесу в соцмережах, що негативно позначиться на заробітній платі такого співробітника. В іншому ж дана професія – це один суцільний плюс.

Вимоги до СММ менеджера

Розуміти і знати, хто це SMM-спеціаліст і чим він займається, недостатньо для того, щоб прийняти рішення, чи готові ви до всіх складнощів, пов’язаних з цією професією. Крім цього, ви повинні бути інформовані про те, якими знаннями і навичками має такий співробітник. Без цього працювати на цій посаді ви не зможете.

Що стосується особистих якостей, то СММщик повинен володіти:

  • навичками спілкування, тобто бути комунікабельним і мати великий словниковий запас;
  • креативністю, тобто мати великий творчий потенціал;
  • бажанням досягати нових вершин;
  • прагненням до самовдосконалення;
  • умінням проводити ретельний аналіз отриманої інформації;
  • умінням мислити системно, логічно й послідовно;
  • така риса характеру, як самоорганизованность;
  • умінням орієнтуватися самому і орієнтувати на досягнення позитивних результатів від спільної діяльності;
  • самостійністю;
  • здатність швидко і якісно вирішувати поставлені задачі;
  • умінням креативно і доступно висловлювати свої думки, і при цьому доносити їх до інших користувачів;
  • хорошим почуттям гумору (ця якість обов’язково стане вам у пригоді під час створення рекламної капмпанії).

В принципі, це всі вимоги до такого працівника, як СММщик. Якщо ви впевнені в тому, що впораєтеся з усіма поставленими завданнями, і у вас є всі перераховані вище якості і навички, тоді шлях вгору по кар’єрних сходах вам буде подолати нескладно.

Як і де можна навчитися професії СММ?

Як стати фахівцем СММ? Насамперед, ви повинні засвоїти:

  1. засади створення і просування контекстної реклами Гугл Эдвордс і Яндекс Директ;
  2. суть роботи з інтернет-статистикою і вебаналитикой;
  3. навички інтернет-комунікацій;
  4. основні правила роботи в соціальних мережах;
  5. правила СЕО;
  6. основи та способи реклами в мережі;
  7. інші веб-технології.

Навчання на SMM-менеджера рідко знайдеться в ВУЗах України, зате є чимало курсів. Найлегше навчатись на курсах онлайн.

Варто відразу зазначити, що як стати SMM фахівцем, у академічних навчальних закладах не вчать. Однак вам зможуть дати деякі необхідні знання в області маркетингу та точних наук, які ви потім зможете успішно використовувати для того, щоб почати працювати в соціальних мережах на посади СММщика.

Просування по кар’єрних сходах
Ви повинні пам’ятати, що на перших порах SMM для початківців часом буває дуже важким. Вам доведеться пройти чимало ступенів, які поступово приведуть вас по кар’єрних сходах до бажаної посади. Але спочатку вам доведеться попрацювати:

  • модератором в групі в соціальних мережах;
  • автором свого блогу в інтернеті;
  • сео-оптимізатором;
  • фрілансером, копірайтером, веб-дизайнером;
  • рекламником або піарником.

Надіємось вам сподобалась стаття, якщо так – не забудьте поділитись з друзями в соцмережах. Це буде найкраща подяка за наші старання українською мовою.

Якщо хочете подякувати авторам - поділіться матеріалом в соцмережах

Вам також сподобається:

Залиште коментар

Сповітити про
avatar
wpDiscuz